علت و درمان تیک عصبی در کودکان

یازار :

+0 به یه ن

 

 لابد شما هم رفتارهای تکراری یا واکنش های بی دلیل را در آدم های زیادی دور و بر خود دیده اید. کسی که بدون علت پای خودش را تکان می دهد، فردی که بیش از اندازه پلک می زند یا شخصی که با فواصل کوتاه بدون اینکه مریضی یا گلودردی داشته باشد، سرفه می کند. همه این رفتارها یک نام دارند: تیک.


این وضعیت گاهی اوقات شامل کودکان نیز می شود. تحقیقات نشان داده که 24 درصد از کودکان در مراحل مختلف رشد دچار تیک می شوند. اگر کودک شما نیز رفتارهایی از این دست دارد که احتمال چنین اختلالی را در او می دهید، با این مطلب همراه باشید.

دکتر روحی، روانپزشک کودک و نوجوان در این مورد توضیح می دهد:


تیک، عبارت است از انجام دادن حرکت و رفتاری یا ایجاد کردن صدایی به صورت غیر ارادی که به طور ناگهانی از فرد سر می زند و به صورت تکرار شونده و سریع اما فاقد ریتم باشد. تیک ها حداقل به صورت گذرا در بسیاری از افراد از جمله کودکان دیده می شود و معمولا استرس ها بروز آن را افزایش، و تمرکز شخص آن را حداقل برای مدت زمان کوتاهی کاهش می دهد. 

انواع تیک را بشناسید!

تیک ها بر اساس عملی که انجام می شود به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای دو نوع ساده و مرکب هستند؛


صوتی: تیک هایی که با صدا همراه هستند و نمونه های ساده این نوع تیک مانند سرفه کردن، صاف کردن گلو هستند. از انواع مرکب این تیک می توان به تکرار کلمات، ناسزا دادن، پژواک گویی و... اشاره کرد.


حرکتی: همراه با رفتار و فعلی هستند مانند پلک زدن، شکلک درآوردن، تنگ کردن چشم ها، بالا انداختن شانه یا تکان دادن سر. این دسته از تیک ها در کودکان معمول است. انواع مرکب آن می توان شامل برخی حالات یا حرکات صورت، پریدن، لمس کردن و مانند آنهاست.  تیک های حرکتی مرکب به طور کلی آهسته تر تکرار می شوند و ممکن است هدف دارتر از تیک های حرکتی ساده به نظر برسند.

توره چیست؟
اما تیک ها بر اساس ماندگاری و زمانی که در رفتار فرد باقی می مانند نیز به دو دسته گذرا و مزمن تقسیم می شوند. تیک های گذرا حداقل 4 هفته دوام می آورند و این به این معنی است که تکرار رفتاری در مدت زمانی کمتر از این زمان تیک محسوب نمی شود و تیک های مزمن بیشتر از 12 ماه و به دفعات و طی روزهای سال ادامه می یابد. تیک های مزمن بیشتر بین سنین 6 تا 12 سالگی دیده می شود.


بگذارید آخرین نوع تیک را نیز برای تان توضیح دهم و در ادامه به سراغ علل و درمان ها برویم. نوع خاصی از تیک مزمن وجود دارد که در آن فرد دچار تیک صوتی و حرکتی به صورت همزمان است. این اختلال تورت یا توره نام دارد.

درمان تیک عصبی در کودکان،علت تیک عصبی در کودکان

 تیک ها بر اساس ماندگاری و زمان به دو دسته گذرا و مزمن تقسیم می شوند

 
چه علت هایی تیک ها را به وجود می آورند؟
علت تیک می تواند مربوط به سیستم های مغزی (ارگانیک) باشد که جنبه های ارثی در آن مهم است و می تواند به دلایل روانشناختی (سایکولوژیک) رخ دهد. برای تشخیص علل و بررسی دقیق این موضوع در مورد تیک های مزمن، لازم است به روانپزشک کودک مراجعه و با او مشورت کنید.  ولی در هر دو صورت و در همه انواع تیک، استرس و اضطراب باعث تشدید علائم خواهد شد. نکته قابل توجه در این میان حساسیت خانواده روی این مساله است که باید بدانند حرکات غیر عادی کودک در اثر تیک ارادی نیست.

چطور درمان می شود؟
تیک های گذرا: این دسته از تیک ها بر حسب علت ایجادشان می توانند به صورت خود به خودی فروکش کنند یا به سمت اختلال تیک مزمن یا توره پیشرفت کنند. در خصوص درمان تیک می توان گفت در صورتی که تیک خفیف و گذرا مطرح باشد که اختلالی در عملکرد فرد ایجاد نمی کند، درمان لازم نیست. تنها به والدین و اطرافیان توصیه می شود از توجه زیاد به کودک و تیک های او، تذکر دادن مکرر به خاطر تیک، تحقیر و سرزنش کودک به خاطر آن، جدا خودداری کنند. 


تیک مزمن: در موارد تیک مزمن یا تیک گذرای شدید که باعث مشکلاتی برای فرد شده است، بررسی مغز و اعصاب کودک لازم است و بعد از رد علل مغزی، درمان روانپزشکی آن انجام می شود.


درمان این اختلال به دو صورت دارویی و روان درمانی انجام می شود. در درمان دارویی از داروهای آنتی سایکوتیک و ضد اضطراب ها استفاده می شود و درمان روان درمانی مواردی شامل: رفتار درمانی، آموزش ریلکسیشن (تن آرامی)، آموزش به خانواده (همچون درک غیر ارادی بودن تیک، تذکر ندادن، توجه نکردن به این رفتار کودک و دوری از تحقیر او)  صورت می گیرد. 

اما سوالی که باقی می ماند مربوط به مشکلات شایعی مانند جویدن یا کندن ناخن، کندن موی سر، جویدن خودکار یا مداد و مانند آنهاست. طبق تعریفی که ارایه کردیم، این رفتارها با حرکت سریع ناگهانی تکراری والبته غیرارادی همراه نیست، به همین دلیل تیک به حساب نمی آید. پس چطور باید آنها را تعریف کرد؟ این رفتارها قبلا جزو اختلالات کنترل تکانه تقسیم بندی می شد ولی براساس آخرین تقسیم بندی اختلالات روانپزشکی در حال حاضر جزو «اختلالات وسواسی» طبقه بندی می شود که در مطالب بعدی درباره آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.


دشمن سرنوشت کودک را بشناسید

یازار :

+0 به یه ن

همه ی ما آرزو داریم، فرزندانی باهوش و درسخوان داشته باشیم و هرگز برای فرزندانمان نمی پسندیم که تحصیلاتشان را نیمه کاره رها کنند و به این شکل وارد بازار کار بشوند اما همه ساله این اتفاق برای بسیاری از نوجوانان و جوانان ما می افتد که ریشه آن را باید در کودکی و در دبستانشان جستجو کرد.

در ریشه یابی این مشکل نمی توانیم تقصیر را متوجه هوش و ادراک بچه ها کنیم. همه ی ما شاهدیم که بسیاری از دانش آموزان باهوش و خلاق هم، نیمه ی راه دچار چنین سرنوشتی می شوند.


در حقیقت سرنوشت کودکان ما به اوضاع دبستان ها گره خورده است. دبستانی که بتواند برای کودکان، حاوی خاطرات خوش و روزهای دلپذیری باشد، کودک ما را درسخوان می کند. اما دبستانی که پر از خاطرات تلخ و روزهای لبریز از اضطراب و زحمت باشد، دشمن ادامه تحصیل فرزندانمان خواهد شد.


به عبارت دیگر آنچه ضامن ادامه تحصیل فرزندان ما خواهد بود، عشق و علاقه به درس و مدرسه است که مخصوصا در کودکی و در دبستان باید برای دانش آموزان ایجاد شود.

اگر دانش آموز در سالهای اول تحصیل، به مدرسه و معلم و دوستانش دلبسته شود و مدرسه را عمیقا دوست بدارد در بزرگسالی هم به تحصیلاتش ادامه خواهد داد، حتی اگر چندان باهوش هم نباشد و از هوش متوسطی برخوردار باشد. وقتی عشق و علاقه داشته باشد چنان تلاش خواهد کرد که پرفسور ... خواهد شد.

 اما وقتی یک دانش آموز هر چند درسخوان و باهوش، به هر دلیلی در مدرسه روزهای سخت و پر استرسی را تجربه کند و دائم بر حجم خاطرات تلخش از معلم و کلاس و مدرسه افزوده شود، اگر چه جزء نفرات برتر مدرسه باشد، امیدی به موفقیت و ادامه تحصیلش در آینده نخواهد بود. متاسفانه کم نیستند، معلمان و والدینی که گمان می کنند اصل مهم در آموزش بچه ها، یادگیری دقیق مطالب درسی است. لذا به وضعیت روحی روانی دانش آموز چندان توجهی ندارند.


ضربه ای به روح کودک وارد نکنید
اصل مهم در آموزش بچه ها مخصوصا بچه های دبستانی، علاقمند کردن بچه ها به تحصیلات و کنجکاو کردن بچه ها برای دانستن است. که این هر دو اصل ربطی به نتیجه ی امتحانات ندارند. درست است که دانش آموزان باید از پایه قوی شوند و قوی بالا بروند اما رعایت این مسئله تا جایی باید برای معلم و والدین اهمیت داشته باشد که ضربه ای به روح و قلب کودک وارد نکند.

کودکی که با اضطراب و ناراحتی درس می خواند و تکلیف انجام می دهد بعدها تحصیل را رها خواهد کرد یا لااقل برای موفقیت اش تلاشی نخواهد کرد. خودمان اگر اکنون به کودکی و دوران دبستانمان فکر کنیم، هرگز به یاد نمی آوریم نمره ی امتحان ریاضی مان چه بود؟ آنچه زود به یاد می آوریم و تحت تاثیرش احساساتمان تغییر می کند، رفتاری است که در طول تحصیل از سوی معلم و هم کلاسی دیده ایم. اگر خاطرات خوشی داشته باشیم هنوز هم آرزو می کنیم پشت میز و نیمکت ها بنشینیم و درس بخوانیم.

 

سرنوشت کودک

برای رقم زدن سرنوشت کودک به بهترین شکل،توجه کردن به احساسات و وضعیت روانی او است‎

 

دانش آموز را مضطرب نکنید
یک اصل مسلم روانشناسی این است که اضطراب، قدرت یادگیری افراد را کاهش می دهد. انسان وقتی اضطراب پیدا می کند نه چیزی می فهمد و نه چیزهایی که می داند را به خاطر می آورد انسان ممکن است تحت تاثیر اضطراب زیاد نام خودش را هم فراموش کند. در این صورت چرا بعضی از معلمین یا والدین توقع دارند با تنبیه و تهدید دانش آموزی را مجبور به یادگیری کنند. آنها غافلند که همان لحظه که دانش آموز را مضطرب کرده و قدرت یادگیری او را به شدت کاهش داده اند. برعکس اگر بتوانیم دانش آموزان را شاد و سرحال نگه داریم و با تشویق و محبت با آنها رفتار کنیم آنها را برای یادگیری تحریک کرده ایم و حواسشان را روی درس متمرکز کرده ایم. خوشا به حال معلم یا مادری که در تمرین با کودک او را می خنداند و شاد می کند. البته نه خنده ای که موجب بازیگوشی و حواس پرتی شود. در این خصوص قدرت کنترل مادر یا معلم اهمیت دارد.


بازی یادتان نرود
مادری می گفت، من وقتی می بینم فرزندم حوصله درس خواندن ندارد، یک بازی ترتیب می دهم که در آن بازی درسهایش تمرین می شود. مثلا کنارش می نشینم و از او می خواهم روی هر کلمه ای که دست می گذارم آن را بخواند. سپس با حرکاتی طنز آمیز و کلماتی بچگانه بازی را انجام می دهم.


در مقابل مادر دیگری می گفت، موقع انجام تکالیف فرزندم چنان سخت گیری می کنم و کلمه به کلمه مشق او را  زیر نظر می گیرم که فرزندم با ترس و دلهره و گاهی با گریه مشقهایش را می نویسد.


مشق زیاد بی خاصیت
در بین معلمان هم طرز فکر های مختلفی وجود دارد که بعضی از آنها اگر چه از روی دلسوزی معلم اجرا می شوند، به نفع دانش آموزان نیستند. بعضی معلمان نوشتن تکالیف زیاد را به نفع بچه ها می دانند اما کودکی خودشان را فراموش کرده اند که مشقهای طولانی چقدر برایشان آزار دهنده بود. مشق نوشتن تا اندازه ی کم، برای یادگیری واجب است اما مشق زیاد هیچ تاثیر خوبی روی بچه ها ندارد. تکالیف بچه ها وقتی زیاد باشد آنها را خسته و بی حوصله می کند و وقتی یک دانش آموز خسته و بی حوصله می شود هیچ چیزی را یاد نمی گیرد او صرفا می نویسد بدون اینکه با آن نوشته ارتباطی برقرار کند. مشقهای زیاد فقط بچه ها را از درس و مدرسه بیزار می کند و هیچ خاصیت دیگری ندارد.


با دانش آموز ضعیف، مدارا کنیم
با دانش آموزانی که درسشان ضعیف است، مدارا کنیم تا وقتی بزرگتر شوند و به اهمیت درس و تحصیل پی ببرند و با تلاش بیشتر ضعفهایشان را جبران کنند. دانش آموزی که به کلاس دوم می رود لااقل بر تمام درسهای کلاس اول تسلط پیدا کرده و ضعفهایش جبران می شود. چنین دانش آموزی کُند پیش می رود اما اگر روح یادگیری و عشق به تحصیل در او حفظ شود، بعدها با تلاش خودش عقب ماندگیها را جبران می کند. اگر می خواهیم سرنوشت کودکانمان را به بهترین شکل رقم بزنیم باید به احساسات دانش آموزان و وضعیت روانی شان توجه داشته باشیم.


شرکت سوله سازی

یازار :

+0 به یه ن

شرکت سوله سازی


  • سوله چیست ؟
  • خصوصیات یک سوله خوب کدامند ؟ 
  • طراحی سوله چطور انجام می شود ؟ 
  • هزینه و قیمت طراحی و اجرای سوله چقدر است ؟

از سوله ها در کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود. بدلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها باید از تیرورق در پروفیل‌های سوله استفاده کرد. 

طراحی سوله

اولین مرحله در ساخت این نوع سازه ها طراحی آن هاست , طراحی با توجه به کاربری سوله صورت می پذیرد طراحان با به کارگیری دانش و تجربه ی خود و هم چنین نرم افزار های مخصوص طراحی سوله کار خود را آغاز می کنند .

اسکلت فلزی سازه باید به گونه ای طراحی شود که تاب مقاومت در برابر اعمال هر نیرویی را داشته باشد نیروهایی چون وزن خود سازه ,جرثقیل ها و ماشین آلات نصب شده در سازه و ..

امر طراحی سوله کاریست تخصصی و بسیار دقیق، فاکتورهای مهمی در طراحی دخیل هستند که بی¬ توجهی به آنها می¬ تواند هم هزینه ی گزافی را به سازنده تحمیل کند که صرفه¬ اقتصادی را زیر سوال می¬ برد و هم ممکن است نتیجه¬ معکوس داده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف نماید وموجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد.

قیمت سوله 

ساخت سوله قیمت مختص خود را دارد در واقع بنا به نوع کاربری سوله قیمت آن تعیین می شود , در برخی شرکت ها فروش سوله اقساطی و یا نقد صورت می پذیرد .

از جمله سوله هایی که با قیمت مناسب تولید می شود سوله خرپایی است , فروش سوله خرپایی در مواردی که نمی خواهیم هزینه ی زیادی صرف کنیم می تواند انتخاب خوبی باشد .

شرکت سوله سازی سازه ها را به دو صورت نو و یا دست دوم ارائه می کنند که قیمت آن ها با هم متفاوت است , فروش سوله نو عمدتا در مواردی که کیفیت سازه اهمیت دارد صورت می پذیرد .

قیمت سوله دست دوم ارزان تر از سوله نو است اما کیفیت ان ها پایین تر است و در مواردی که بودجه موجود محدود باشد می تواند انتخاب خوبی محسوب شود .



اجاره سوله

یازار :

+0 به یه ن

اجاره سوله

اجاره سوله در مواردی که قرار است تولیدی پس از طی دوره ی کوتاه مدت به مکان دیگری منتقل شود عقلانی و به صرفه است بدین منظور سوله دست دوم آماده  در بازار موجود است که می توان اجاره کرد .قیمت سوله دست دوم چه برای اجاره و چه برای خرید به پارامترهایی بستگی دارد این قیمت براساس نرخ روز محاسبه می شود که متراژ سوله و نوع آن در این میان بسیار اثرگذار است .

اجاره سوله

از جمله مواردی که در قیمت ساخت و اجاره سوله تاثیرگذار است می توان به موارد زیر اشاره نمود :

زمین محل احداث سوله

موقعیت جوی محل نصب سوله

کاربری سوله

وزن و ابعاد سوله

میزان پهنای دهانه سوله

میزان مرغوبیت متریال به کار رفته

میزان مقاومت و امنیت سوله

و ..

برای اجاره و یا خرید سوله در شهریار به عنوان یکی از شهرهای استان تهران می توان با جستجو در لیست شرکت های سوله سازی , مجموعه ای را انتخاب کرد که از هر نظر پاسخگوی نیازهای خریداران باشد .

سوله فروشی حومه تهران وجود دارد که برای ساخت و احداث واحدهایی چون کارخانه ها , ساخت سوله ورزشی , ساخت سوله مرغداری و.. صورت می گیرد .

سوله سالن مرغداری 

برای ساخت سوله مرغداری علاوه بر بررسی های دقیق عمرانی می بایست نکات ضروری برای دستیابی به هوای مناسب درون سالن را از همان آغاز ساخت سوله در نظر گرفت

سوله های مرغداری را در ابعاد گوناگون می سازند، اما استانداردترین اندازه سالن را می بایست در عرض ۱۲ متر و طول حداقل ۷۵ متر ساخت. ارتفاع سالن را نیز از زمین تا لبه سقف ۲/۵الی ۳ متر در نظر بگیرید وسط سقف سوله نیز از لبه تا وسط سوله نیم متر بالاتر بیاید، بدین معنی که اگر دیوار سوله ۲/۵ متر ساخته شده است مرکز سقف سوله از کف ۳ متر ارتفاع داشته باشد.





سوله فروشی حومه تهران

یازار :

+0 به یه ن

سوله فروشی حومه تهران

فروش سوله در تهران نیز همانند شهرهای دیگر صورت می پذیرد اما در نوع کاربری سازه ها ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد مثلا در سوله فروشی حومه تهران بیش تر به جهت ساخت سازه های صنعتی صورت می پذیرد در مواردی بسیاری هم می توان از این سازه ها در ساخت سوله ورزشی , کارگاه ها , کارخانه ها و .. استفاده نمود .

به دلیل این که قرار است از سوله در کاربری های متفاوتی استفاده شود ممکن است نوع و روش ساخت و به طبع قیمت آن ها با هم متفاوت باشد به طور مثال روش ها و هزینه هایی که برای ساخت سوله دامداری صرف می شود با سوله های ورزشی و یا کارخانه ای متفاوت است . سوله از اجزای مختلفی تشکیل می شود که تعدادی از آن ها را بیان می کنیم :

مشخصات اجزا سوله

اجزا اصلی یک قاب فلزی پیش ساخته عمدتاً عبارتند از:

ستون (column)

رفتر والپست ( (wall post)

پرلین یا (z purlin)

تیر کرین (crane Beam)

میل مهار یا سگراد( anchor rode )

بولت (Bolt)

بادبند

سقفی و دورتادور (Brace)

کف ستون (Base plate)

قوطی( Box)

تیر (Beam)

آب چکان تکیه گاه جرثقیل یا براکت مراحل اجرای پروژه


بسیاری خریداران با خرید سوله در شهریار به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران اقدام به احداث سوله های ورزشی , سوله های کشاورزی و .. می کنند . قیمت ساخت سوله در هر کاربری متفاوت است , محل نصب سازه نیز در این مورد تاثیرگذار است به همین علت هم است که قیمت سازه ها در محل های مختلف باهم متفاوت است .

سوله ها به دو صورت در دسترس خریداران است :

سوله نو

سوله کارکرده 

قیمت سوله دست دوم با سوله نو متفاوت است در واقع ارزان تر است که این موجب شده تا برخی ها این سازها را ترجیح دهند .



خرید سوله در تهران

یازار :

+0 به یه ن

خرید سوله در تهران 

انواع سوله ها کدامند و چه کاربرد هایی دارد؟ سازه ای فلزی با سقف شیب دار ، قوسی و خرپایی که طبق محاسبات دقیق مهندسی ساخته می شود را سوله می گویند. استفاده از این سازه کاربردهای فراوانی دارد و به همین دلیل انواعی از سوله مانند تیر ورق – خرپایی – یو بی ام  ، برای استفاده در موارد مختلف، طراحی و ساخته می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

از جمله ی کاربری های انواع سوله 

پارکینگ های بزرگ و طبقاتی , تعمیرگاه های ماشین های سبک و سنگین , آشیانه های هواپیما ها , نمایشگاه ها و سالن های همایشات و کنفرانس ها , تالار های پذیرای , کشتی سازی ها , سردخانه ها , مراکز تفریحی و تجاری و ..

فروش سوله دست دوم 

افرادی که می توانند هزینه ساخت سوله نو را تامین کنند و مثلا توانایی خرید سوله در اصفهان – خرید سوله در کرمان – خرید سوله در حومه تهران و ... را دارند، می توانند خرید سوله نو را در اولویت بگذارند ، اما در غیر این صورت ؛ خریداران می توانند بنا به نوع نیاز خود و نوع کاربری سازه اقدام به خرید سوله دست دوم کنند . دلیل استفاده از سوله های دست دوم این است که زمان ساخت در این نوع سوله ها حذف شده و سازه به سرعت آماده و به مشتریان تحویل داده می شوند  , علاوه براین هزینه ها دراین نوع سوله ها کاهش می یابدکه قابلیتی مطلوب برای این نوع سوله هامحسوب می شود .

یکی دیگر از راه هایی که به افرادی که مایل به خرید سوله در تهران هستند ، برای کاهش هزینه ها در استفاده از سوله پیشنهاد می شود ، اجاره سوله می باشد.این افراد می توانند عنوان مثال با اجاره سوله در جاده مخصوص هدف های اولیه خود را تامین کنند. 



فروش سوله اقساطی

یازار :

+0 به یه ن

فروش سوله اقساطی

در حوزه ساخت و استفاده از سوله ها دانستن این نکات خوب است که سوله ها دارای انواع مختلفی در کاربری های بسیار متنوع هستند که در ادامه به عنوان نمونه به تنها بخشی از آن ها اشاره شده است. هر کدام ار این کاربری ها نیازمند ساخت نوع خاصی از سوله ها با طراحی ها و مهندسی های خاصی هستند تا بتوانند بهترین بازده را برای بهره برداران از آن ها داشته و دارای بهترین کیفیت و در عین حال کاهش هرگونه اتلاف وقت و انرژی و هزینه باشد.

کاربری سوله

سوله آشیانه هواپیما: ساختمان این سوله برای محافظت کردن از هواپیما های ارزشمند در نظر گرفته شده است.

سوله مکان های مذهبی: مکان های مذهبی دارای قسمت های مختلفی مانند سالن ها، آشپزخانه، فضای اداری و …هستندکه نوعی سوله برای کاربرد دراین امرباهزینه ای مناسب با زمانبری پایین ساخته می شود.

سوله انبار توزیع: این سوله برای راحت تر کردن امر توزیع و ترابری برای کارخانه های بزرگ ساخته می شود.

سوله سالن خرده فروشی: کارهای خرده فروشی نیاز به داشتن فضایی باز متناسب با نوع کالا ها و معماری خاص مورد نیاز است که نوعی از سوله ها برای این امر طراحی شده اند.

سوله انبار: کاربرد این سازه برای نگهداری محصولات صنعتی و کشاورزی و نظامی و …می باشد.

فروش سوله اقساطی

فروش سوله در تمامی کشور و یا مثلا فروش سوله در شیراز و فروش سوله در مشهد – فروش سوله در کرمان ،  می تواند به صورت اقساطی و یا نقد باشد که این موضوع به شرکت سازنده ی آن بستگی خواهد داشت , فروش اقساطی سوله مانند فروش سوله دست دوم ، همراه با یکسری شرایط است که با تماس با هر شرکت سازنده و فروش سوله می توانید از کم و کیف آن آگاه شوید .


هنگامی که نیاز به ساختمان از پیش ساخته شده و مستحکم است می توان از سوله ها استفاده نمود , سوله های ورزشی , سوله های مرغداری , سوله های دامداری و ..



سوله دست دوم در حد نو

یازار :

+0 به یه ن

سوله دست دوم در حد نو 

مهم ترین مساله در سوله های صنعتی ثبات و استحکام سازه است به همین دلیل هم روش ساخت سوله صنعتی به دلیل نوع کاربری که دارند متفاوت از سایرین است در این سوله ها از روش هایی قدرتمند و امروزی استفاده می شود همانند روش های خرپایی . 

سوله های خرپایی  بهترین انتخاب برای ساخت پروژه های عظیمی چون کارخانجات صنعتی است . این سوله برای استفاده در امر نگهداری دستگاه های حجیم و چرثقیل کارخانه های بزرگ طراحی شده است.

سوله سالن اجتماعات: سازه ای خاص با فضایی باز و زیبا برای برگزاری انواع همایش ها و جلسات در نظر گرفته شده است.

انواع سوله های تجاری: این سوله با طراحی های مهندسی تجاری با ظرافت های خاصی برای ایجاد مکانی جهت کاربرد برای محیط ادارات،بیمارستانها،مرکزخرید،انواع نمایشگاه ها و…طراحی وساخته می شود.

با توجه به تنوعی که در بهره برداری از سوله ها با صرف کمترین هزینه و زمان در صنایع مختلف وجود دارد ، رغبت استفاده ار آن ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است . اما در عین حال افراد مایل به استفاده ای هستند که برای مدت کوتاه قصد استفاده دارند و یا نمی توانند هزینه ساخت سوله نو را بپردازند . همین مساله باعث افزایش فروش سوله دست دو از جانب سازنده و خرید سوله دست دو از جانب صاحبان صنایع شده است.

قیمت سوله دست دوم نسبت به نو آن ها کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. فروش سوله دست دوم در حد نو فراگیر شده است و مجموعه هایی نیز اقدام به فروش چنین سوله هایی می کنند , در خرید سوله دست دوم از مرکز فروش سوله دست دوم ، باید به نکاتی توجه نمود یکی از این نکات کیفیت سازه است . شرکتی که سازه از آن خریداری می شود باید شرکتی معتبر باشد و امنیت و کیفیت سازه های خود را تضمین کند , سازه را به طور دقیق بازسازی و از ضد زنگ هم به هنگام تعمیر سازه های خود استفاده کند .و سوله دست دوم نیاز روز را ارائه دهد.






فروش سوله در شهرک صنعتی

یازار :

+0 به یه ن

فروش سوله در شهرک صنعتی

سوله هایی با عنوان سوله فوق سبک صنعتی در شرکت های سوله سازی تولید و به فروش می رسد این سازه ها تمامی قابلیت ها و ویژگی های سوله های صنعتی را دارند با این تفاوت که وزن این سازه ها با تکنیک های سبک سازی سوله تا حد زیادی کاهش یافته و به نسبت هزینه های ساخت و نصب نیز پایین آمده و این یکی از خصوصیات مثبت این سازه های فلزی است .

فروش و خرید سوله در شهرهای مختلف براساس ویژگی هایی که آن منطقه از لحاظ آب و هوایی و شرایط این چنینی دارد صورت می پذیرد به طور مثال فروش سوله در تهران براساس نوع کاربری آن که ممکن است سازه به جهت احداث و ساخت سوله ورزشی , تولیدی ها , کارخانه ها و .. مورد استفاده قرار گیرد تولید می شود .

مراحل ساخت سوله 

ساخت سوله دارای مراحل کلی : طراحی سازه , ساخت سازه و نصب سازه است 

طراحی سازه

مهندسان بر اساس دانش فنی خود اقدام به طراحی سازه می نمایند , طراحی بنا به نوع کاربری سوله صورت می پذیرد و سازه ها با کاربری های متفاوت ساختار و طراحی متفاوتی هم خواهند داشت .

ساخت سازه

برای ساخت ابتدا نقشه ی فنی سازه مورد نیاز است , تیم های مهندسی مجموعه با هماهنگی یکدیگر و بر اساس نقشه فنی موجود شروع به ساخت سازه می کنند در این مرحله دقت به جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است .

نصب سازه

بعد از اتمام عملیات ساخت سوله نوبت به نصب آن است , سازه ی ساخته شده را به محلی که کارفرما از قبل تعیین کرده حمل می می کنند و تکنسین های مربوطه شروع به بسط و سرهم نمودن قطعات آن می کنند و هر سازه هم بنا به نوع فعالیتی که قرار است در آن صورت پذیرد ظاهر متفاوتی دارد مطمئنا ساخت سوله گاوداری با ساخت سوله ورزشی متفاوت است .




فروش سوله خرپایی

یازار :

+0 به یه ن

فروش سوله خرپایی 

سوله سبک خرپایی به عنوان سوله فوق سبک صنعتی عمدتا در مواردی چون احداث کارخانه های سنگین صنعتی , سردخانه های صنعتی , انبار محصولات صنعتی و .. استفاده می شود .

طراحی سوله که به وسیله نرم افزارهای مخصوص طراحی صورت می گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با کوچکترین ضعفی در این مرحله مراحل بعدی هم که شاما ساخت و نصب است دچار مشکلاتی خواهند شد .

طراحی سوله

امر طراحی سوله کاریست تخصصی و بسیار دقیق، فاکتورهای مهمی در طراحی دخیل هستند که بی توجهی به آنها می¬تواند هم هزینۀ گزافی را به سازنده تحمیل کند که صرفۀ اقتصادی را زیر سوال می¬برد و هم ممکن است نتیجۀ معکوس داده و استحکام و پایداری سازه را تضعیف نماید. برای طراحی یک سوله اطلاعات زیر مطلوب است: 



  • بار برف و نیروی باد
  • ارتفاع جانبی سوله
  • شیب مورد نظر سقف و طبیعتاً محاسبۀ ارتفاع تاج
  • طول دهانۀ عرضی
  • طول دهانه های طولی و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده
  • آیا جرثقیل در طراحی سوله در نظر گرفته شود یا خیر؟(محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)
  • پوشش مورد نظر سقف .
  • نیروی زلزله
  • درنظر گرفتن مقاومت خاک منطقه مورد نظر


سازنده سوله پس از طراحی سوله خرپایی آن را به خریدار تحویل می دهد برخی شرکت های سوله سازی پس از ساخت سازه آن را برای مشتری نصب می کنند و در برخی ها هم احداث و نصب سازه به عهده خود متقاضی است .

هزینه ی ساخت سوله سبک 

به دلیل این که سوله ها به روش ها و کاربری ها مختلفی ساخته می شوند قیمت هایشان هم با یکدیگر متفاوت است , هزینه ی ساخت سوله سبک ارزان تر است چرا که مصالح گران قیمتی چون ورق های فولاد که در سازه های سنگین به کار رفته در این سوله ها کاهش یافته است.

در این بین بسیاری از خریداران با خرید سوله دست دو سعی دارند تا هزینه های خود را پایین بیاورند که این می تواند تصمیم درستی باشد اما باید در خرید سوله های دست دو به نکاتی توجه شود : تاریخ ساخت سوله , وزن سوله , کیفیت سوله و..



  • [ 1 ][ 2 ]